BIP - Starostwa Powiatowego w Łomży

Biuletyn Informacji Publicznej

Zwrot kosztów przystosowania stanowisk pracy, adaptacji pomieszczeń i urządzeń do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz kosztów zatrudnienia pracownika pomagającego pracownikowi niepełnosprawnemu

Miejsce załatwienia sprawy

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży, ul. Szosa Zambrowska 1/27, pokój nr 201, tel. 2156946

Godziny przyjęć interesantów:

Poniedziałek - piątek 8:00 - 15:00

Wymagane dokumenty

1. Wzór wniosku pracodawcy o zwrot ze środków Funduszu kosztów, o których mowa w ust. 1, określa załącznik nr 1 (jest do pobrania w pliku)
2. Pracodawca będący starostą (prezydentem miasta na prawach powiatu) składa wniosek do Prezesa Zarządu Funduszu za pośrednictwem oddziału Funduszu, właściwego ze względu na siedzibę tego pracodawcy
3. Wzór wniosku starosty (prezydenta miasta na prawach powiatu) o zwrot ze środków Funduszu kosztów, o których mowa w ust. 1, określa załącznik nr 2 ( jest do pobrania)
4. Do wniosku pracodawca i starosta (prezydent miasta na prawach powiatu), zwani dalej "wnioskodawcami", dołączają odpowiednio:
1) kopię dokumentu poświadczającego formę prawną prowadzenia działalności:
a) zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej
b) wyciąg z rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego i aktu notarialnego - w przypadku osób prawnych
c) umowę spółki cywilnej potwierdzoną w urzędzie skarbowym
d) w szczególnych przypadkach koncesje lub pozwolenie na prowadzenie działalności, jeżeli działalność ta, zgodnie z odrębnymi przepisami, takiej koncesji lub pozwolenia wymaga
2) kopię dokumentu określającego tytuł prawny do nieruchomości, budynku, lokalu lub pomieszczenia, w którym mają zostać przystosowane stanowiska pracy albo adaptowane pomieszczenia
3) zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o niezaleganiu w opłacaniu należności z tytułu składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy oraz Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych
4) dokumenty z urzędu skarbowego:
a) dla osób opłacających zryczałtowany podatek - informacje o jego wysokości, za okres dwóch ubiegłych lat, a w przypadku pracodawcy działającego krócej niż 2 lata - za okres co najmniej 12 miesięcy
b) decyzję o ewentualnym zwolnieniu z podatków wydaną na podstawie art. 22 lub art. 67 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926, z późn. zm.3)), zwanej dalej "Ordynacją"
c) zaświadczenie o niezaleganiu z podatkami
5) decyzję o ewentualnym zwolnieniu z podatku akcyzowego wydaną na podstawie art. 22 lub art. 67 Ordynacji
6) sprawozdanie finansowe, na które składają się bilans, rachunek zysków i strat oraz informacja dodatkowa sporządzone stosownie do przepisów o rachunkowości za okres dwóch ubiegłych lat, a w przypadku pracodawcy działającego przez okres krótszy niż dwa lata - za okres co najmniej 12 miesięcy
7) roczny bilans jednostki samorządu terytorialnego sporządzany zgodnie z przepisami w sprawie szczegółowych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych za rok poprzedni
8) kwartalne sprawozdanie Rb-Z o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń jednostki samorządu terytorialnego za czwarty kwartał roku poprzedniego zgodnie z przepisami w sprawie sprawozdawczości budżetowej
9) zaświadczenie o zarejestrowaniu w Wojewódzkim Urzędzie Statystycznym i nadaniu numeru statystycznego REGON
10) kopię decyzji o nadaniu numeru identyfikacji podatkowej NIP
11) informację o pomocy publicznej udzielonej wnioskodawcy, zgodnie z przepisami rozporządzenia Komisji (WE) nr 2204/2002 z dnia 5 grudnia 2002 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa w zakresie zatrudnienia
12) aktualną informację o niezaleganiu z wymagalnymi zobowiązaniami wobec Funduszu

Gdzie odebrać formularze:

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży, ul. Szosa Zambrowska 1/27, pokój Nr 201

Opłaty:

Interesanci opłat nie ponoszą.

Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):

do 30 dni od daty złożenia kompletu dokumentów

Tryb odwoławczy:

nie przysługuje

Podstawa prawna:

*Ustawa z dn. 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych /Dz.U. nr 123, poz.776, ze zmianami/
*Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 13 maja 2003 roku w sprawie algorytmu przekazywania środków PFRON samorządom wojewódzkim i powiatowym /Dz. U. Nr 88 poz. 808/
*Rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej z dnia 15 września 2004r. w sprawie zwrotu kosztów przystosowania stanowisk pracy, adaptacji pomieszczeń i urządzeń do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz kosztów zatrudnienia pracownika pomagającego pracownikowi niepełnosprawnemu (Dz.U.04.215.2186)

Opracował

Szlichta Urszula

Odpowiedzialny za aktualizację informacji:

Szlichta Urszula

Data sporządzenia

piątek, 25 lut 2005 12:44

Data zatwierdzenia

środa, 16 lip 2003 12:48
Pliki do pobrania:
Data dodania: piątek, 25 lut 2005 12:44
Data upublicznienia: środa, 16 lip 2003 12:48
Data przejścia do archiwum: poniedziałek, 2 cze 2008 08:51
Opublikował(a): Admin
Zaakceptował(a):
Artykuł był czytany: 2143 razy
Ilość edycji: 3