BIP - Starostwa Powiatowego w Łomży

Biuletyn Informacji Publicznej

Remont drogi powiatowej Nr 1826B Gardoty - Grzymki w km 0+000-2+250

Numer ogłoszenia: 99288 - 2015; data zamieszczenia: 29.04.2015 OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe. Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Powiatowych w Łomży , ul. Poligonowa 30, 18-400 Łomża, woj. podlaskie, tel. 086 2184189.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont drogi powiatowej Nr 1826B Gardoty - Grzymki w km 0+000-2+250.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem inwestycji jest remont drogi powiatowej Nr 1826B Gardoty - Grzymki na odcinku od krawędzi nawierzchni bitumicznej drogi powiatowej Nr 1825B w m. Gardoty (trasa 1 km rob. 0+000) do istniejącej nawierzchni bitumicznej we wsi Grzymki (trasa 2 km rob. 1+029,38). 1.Położenie terenu Teren objęty opracowaniem położony jest na terenie gruntów wsi Gardoty, Obrytki i Grzymki, gmina Przytuły i obejmuje drogę powiatową Nr 1826B, na odcinku od krawędzi nawierzchni bitumicznej drogi powiatowej Nr 1825B w m. Gardoty (trasa 1 km rob. 0+000) do istniejącej nawierzchni bitumicznej we wsi Grzymki (trasa 2 km rob. 1+029,38).Droga na odcinku objętym opracowaniem przebiega w terenie falistym przez teren zabudowany wsi Grzymki (zabudowa zagrodowa) - km 0+600,00 - 1+029,38 trasa 2, w jednostronnym sąsiedztwie lasów sosnowych - 0+725-0+815 trasa 1 (strona L), w km ok. 0+000-0+120 i 0+330-0+375 trasa 2 (strona L) oraz w km ok. 0+265-0+400 trasa 2 (strona P) w jednostronnym sąsiedztwie lasu, a na pozostałych odcinkach w obustronnym sąsiedztwie użytków rolnych (intensywnie użytkowane grunty orne i użytki zielone). Teren na odcinku trasa 1 posiada naturalne pochylenie w kierunku północno-zachodnim, na odcinku trasa 2 - w kierunku cieku przepływającego w pobliżu wsi Grzymki. 2.Istniejące zagospodarowanie terenu Projektowana droga w stanie istniejącym na długości trasy 1 posiada nawierzchnię żwirową (szerokość jezdni ok. 5 m) bez wyodrębnionych poboczy i odwodnienia, w bardzo złym stanie technicznym, z wieloma nierównościami, bez zachowania spadków podłużnych i poprzecznych. Korona drogi na odcinku km 0+000 - 0+150 wyniesiona jest ponad przyległy teren na wysokość dochodzącą do 90 cm (przy skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 1825B), na pozostałym odcinku przebiega poniżej przyległego terenu. Droga przebiega równolegle do granicy wododziału i jedynie na odcinkach posiada przydrożne rowy (w stanie szczątkowym). W km 0+006,60 pod koroną drogi funkcjonuje przepust z rur PEHD fi500 długości L=9,0m. Przepust posiada wlot i wylot umocniony poprzez obrukowanie kamieniem polnym na zaprawie betonowej. Zarówno część przelotowa przepustu jak i umocnienia wlotu i wylotu są w dobrym stanie technicznym. Szerokość pasa drogowego na odcinku km 0+000-1+038 wynosi 9,0 m, na pozostałym odcinku jest zmienna i waha się w granicach 9,0 - 11,90 m. W ciągu trasy 2 na odcinku km 0+000-0+687,35 korona drogi posiada szerokość 6,5-7,0 m (jezdnia i pobocza) i nawierzchnię gruntową ulepszoną pospółką szerokości 4,0-5,0 m. Na odcinku tym korona drogi przebiega w prawostronnym nasypie, a w rejonie istniejącego przepustu (km 0+380-0+470) w nasypie obustronnym. Na odcinku km 0+687,35-1+008,56 droga posiada jezdnię o nawierzchni brukowej szerokości 4,70-5,30 m w złym stanie technicznym, z obustronnymi poboczami gruntowymi, a na odcinku km 1+008,56-1+029,38 posiada nawierzchnię bitumiczną szerokości 3,5 m z obustronnymi poboczami szerokości 1,0 m. Na odcinkach tych droga przebiega na poziomie przyległego terenu. Wody opadowe spływają zgodnie z ukształtowaniem terenu do istniejących w nieckach terenowych przecinających drogę przepustów lub przepływają przez nawierzchnię jezdni. W ciągu trasy 2 pod koroną drogi funkcjonują następujące przepusty: - w km 0+409,25 - przepust skrzynkowy betonowy 150x150 cm długości L=8,0 m jest w stanie technicznym złym (odsłonięte zbrojenie zarówno w części przelotowej jak i na ściankach czołowych, liczne wykruszenia betonu); - w km 0+631,55 - przepust z rur betonowych fi500, L=8,50 m. Część przelotowa jest w złym stanie technicznym - rury pokruszone, przepust nie posiada ścianek czołowych; - w km 0+938,50 - przepust z rur betonowych fi500, L=8,00 m. Część przelotowa jest w złym stanie technicznym - rury pokruszone, przepust nie posiada ścianek czołowych; - w km 0+964,50 - przepust z rur betonowych fi400, L=8,50 m. Część przelotowa jest w złym stanie technicznym - rury pokruszone, przepust nie posiada ścianek czołowych. Na odcinku przejścia przez teren wsi Grzymki posesje zabudowane ogrodzone są ogrodzeniami trwałymi ustawionymi wzdłuż granicy pasa drogowego. 3. Rozwiązania drogowe: - klasa drogi - lokalna L. - prędkość projektowa - 50km/h (na terenie zabudowanym - 30km/h), - obciążenie ruchem - KR2. 3.1. Zaprojektowano następujące przekroje normalne: -trasa 1 km 0+000-1+220,62, trasa 2 km 0+000 - 0+578,00, km 0+620,15 - 0+649,80, km 0+954,80 - 1+029,38: - przekrój poprzeczny - szlakowy, - szerokość jezdni na prostej - 5,0 m, - spadek poprzeczny jezdni na prostej - 2 procent (daszkowy), - pobocza - 2 x 0,75 m, -trasa 2 km 0+578,00 - 0+620,15, km 0+649,80 - 0+954,80: - przekrój poprzeczny - szlakowy, - szerokość jedni na prostej - 5,0 m, - spadek poprzeczny jezdni na prostej - 2 procent (jednostronny), - pobocze prawostronne - 0,75 m, - pobocze lewostronne - 1,0 m. Na łukach o promieniach R-150 m wprowadzono poszerzenia nawierzchni w wysokości 30-R m na jeden pas ruchu. Poszerzenia wprowadzono na długości projektowanych prostych przejściowych. Na długości projektowanych barier energochłonnych zaprojektowano pobocza szerokości 1,00 m. Zmianę szerokości pobocza należy wprowadzić na długości 15,0 m. Drogę w planie zaprojektowano tak, aby maksymalnie wkomponować się w istniejący przebieg drogi. Korekty trasy występują jedynie w celu zwiększenia płynności drogi i dostosowania jej parametrów do obowiązujących przepisów. Z uwagi na istniejące załamanie przebiegu drogi oraz prawidłowe ukształtowanie tej drogi na istniejącym skrzyżowaniu, drogę podzielono na dwa odcinki: odcinek I (trasa 1) w km roboczym 0+000 - 1+220,62 i odcinek II (trasa 2) w km roboczym 0+000 - 1+029,38. Początek pierwszego odcinka (trasa 1) przyjęto na krawędzi nawierzchni bitumicznej drogi powiatowej nr 1825B (km rob. 0+000), natomiast koniec przyjęto w osi jezdni nawierzchni gruntowej drogi gminnej do wsi Obrytki w odległości 18,50 m od granicy pasa drogowego drogi powiatowej i drogi gminnej (km rob. 1+220,62). Skrzyżowanie projektowanej drogi powiatowej z drogą powiatową nr 1825B (km 0+000 trasa 1) zaprojektowano jako skrzyżowanie zwykłe trójwlotowe. Krawędź jezdni na tym skrzyżowaniu wyokrąglono łukami kołowymi o promieniach R=6,0 m i R=9,0 m. Początek drugiego odcinka (trasa 2) przyjęto w osi projektowanej nawierzchni trasy 1 w km 1+187,15 (km rob. 0+000), a koniec w osi nawierzchni drogi na wysokości budynku Grzymki 15 zlokalizowanego na działce nr ewid. 49 we wsi Grzymki (km rob. 1+029,38). Skrzyżowanie projektowanych odcinków drogi powiatowej między sobą (km 1+187,15 trasa 1 i km 0+000 trasa 2) zaprojektowano jako skrzyżowanie zwykłe trójwlotowe. Krawędź jezdni na tym skrzyżowaniu wyokrąglono łukami kołowymi o promieniach R=7,0 m i R=9,0 m. Projektowaną niweletę drogi na odcinku trasa 1 dowiązano wysokościowo do rzędnych istniejącej nawierzchni bitumicznej drogi powiatowej Nr 1825B (km 0+000) oraz rzędnych istniejącej nawierzchni drogi gminnej (na końcu trasy). Niweletę wyniesiono w stosunku do niwelety istniejącej na wysokość 0,16 m - 0,85 m. Płynność niwelety uzyskano przez nadanie jej spadków podłużnych gwarantujących prawidłowe odwodnienie jezdni. Projektowaną niweletę drogi na odcinku trasa 2 w km 0+000 dowiązano wysokościowo do projektowanych rzędnych trasy 1 (trasa 1 km rob. 1+187,15) oraz do rzędnych istniejącej nawierzchni drogi (na końcu trasy 2). Niweletę poza terenem zabudowanym wsi Grzymki (km rob. 0+000 - 0+550) wyniesiono w stosunku do niwelety istniejącej na wysokość od 0,35 m do 0,75 m. Na terenie zabudowanym (km rob. 0+550 - 1+029,38) niweletę drogi wyniesiono na wysokość 0,18 - 0,22 m w stosunku do niwelety istniejącej. Płynność niwelety uzyskano przez nadanie jej spadków podłużnych gwarantujących prawidłowe odwodnienie jezdni. Na podstawie badań podłoża gruntowego oraz projektowanej niwelety drogi na całej długości projektowanej drogi przyjęto grupę nośności podłoża G1. 3.2 Dla kategorii ruchu KR2 zaprojektowano następującą konstrukcję nawierzchni jezdni: -trasa 1 km 0+000 - 1+220,62, trasa 2 km 0+000 - 0+729,55 oraz poszerzenia km 0+729,55 - 1+029,38 - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 8S - grub. 5cm, - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 16W - grub. 7cm, - podbudowa zasadnicza z mieszanki kruszywa niezwiązanego 0-31,5 C90/3 stabilizowanego mechanicznie - grub. 20cm, -trasa 2 km na istniejącej nawierzchni brukowej km 0+729,55 - 1+029,38 - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 8S - grub. 5cm, - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 16W - grub. 7cm, - warstwa wyrównawcza z mieszanki kruszywa niezwiązanego 0-31,5 C90/3 stabilizowanego mechanicznie - grub. 0-16 cm. Pobocza lewostronne na odcinku trasa 2 km 0+578,00 - 0+620,15 oraz km 0+649,80 - 0+954,80 należy umocnić płytami betonowymi ażurowymi gr. 10cm ułożonymi na podsypce piaskowej gr. 3 cm i podbudowie z mieszanki kruszywa niezwiązanego 0-31,5 C90-30 stabilizowanego mechanicznie - grub. 15 cm (otwory w płytach uzupełnić mieszanką kruszywa niezwiązanego 0-16 C50-3). Pozostałe pobocza należy wykonać z mieszanki kruszywa niezwiązanego 0-16 C50-30 stabilizowanego mechanicznie gr. 10 cm. Na odcinku km 0+006,60 - 0+630,00 SP podnóże skarpy nasypu należy umocnić płytami ażurowymi gr. 8 cm. Nawierzchnię zjazdów indywidualnych na posesje wg KPED 03.82 i KPED 03.83 należy wykonać z mieszanki kruszywa niezwiązanego 0-31,5 C50-30 stabilizowanego mechanicznie - grub. 15 cm (na szerokości pobocza umocnionego nawierzchnię zjazdów należy wykonać z kostki betonowej gr. 8 cm ułożonej na podsypce cementowo-piaskowej 1:4 grub. 5 cm i podbudowie z mieszanki kruszywa niezwiązanego 0-31,5 C90-3 stabilizowanego mechanicznie - grub. 15 cm. Nawierzchnię zjazdów publicznych wg KPED 03.85 należy wykonać o konstrukcji jezdni głównej. W ramach niniejszego opracowania przewidziano wykonanie remontu n/w przepustów pod koroną drogi: - w km 0+409,25 trasa 2 - istn. przepust skrzynkowy betonowy 150x150 cm długości L=8,0 m w stanie technicznym złym (odsłonięte zbrojenie zarówno w części przelotowej jak i na ściankach czołowych, liczne wykruszenia betonu) - zaprojektowano wymianę istniejących elementów konstrukcyjnych przepustu na przepust skrzynkowy 1500x1500 mm, L=8,0 m z prefabrykatów betonowych, ze ściankami czołowymi wylewanymi na miejscu; - w km 0+631,55 trasa 2 - istn. przepust z rur betonowych fi500, L=8,50 m. Część przelotowa jest w złym stanie technicznym - rury pokruszone, przepust nie posiada ścianek czołowych - zaprojektowano wymianę części przelotowej przepustu na rury żelbetowe VIPRO fi500, L=8,50 m, obudowa wlotu i wylotu przepustu poprzez obrukowanie kamieniem polnym z zalaniem spoin zaprawą cementową; - w km 0+938,50 trasa 2 - istn. przepust z rur betonowych fi500, L=8,00 m. Część przelotowa jest w złym stanie technicznym - rury pokruszone, przepust nie posiada ścianek czołowych - zaprojektowano wymianę części przelotowej przepustu na rury żelbetowe VIPRO fi500, L=8,00 m, obudowa wlotu i wylotu przepustu poprzez obrukowanie kamieniem polnym z zalaniem spoin zaprawą cementową; - w km 0+964,50 trasa 2 - istn. przepust z rur betonowych fi400, L=8,50 m. Część przelotowa zamulona w 70%, krawędzie rur pokruszone, przepust nie posiada ścianek czołowych - zaprojektowano wymianę części przelotowej przepustu na rury żelbetowe VIPRO fi400, L=8,50 m, obudowa wlotu i wylotu przepustu poprzez obrukowanie kamieniem polnym z zalaniem spoin zaprawą cementową. 4.Urządzenia obce w pasie drogowym występują następujące sieci infrastruktury technicznej: - sieć telekomunikacyjna kablowa - przejścia poprzeczne, - sieć wodociągowa, - sieci energetyczne napowietrzne komunalne. W/w urządzenia nie kolidują z projektowaną nawierzchnią jezdni. 5.Zieleń W związku z planowanym remontem drogi powiatowej zachodzi konieczność usunięcia drzew oraz karp. 6.Wywłaszczenia Szerokość pasa drogowego odcinka trasa 1 na odcinku km 0+000 - 1+038 wynosi 9,0 m, na pozostałym odcinku jest zmienna i waha się w granicach 9,0 - 11,90 m. Na całej długości trasy 2 istniejąca szerokość pasa drogowego wynosi 9,0 m. Nie zachodzi konieczność wywłaszczeń. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera kompletna dokumentacja projektowa tj: Projekt budowlano-wykonawczy, Projekt stałej organizacji ruchu, Przedmiar robót oraz Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót (stanowiące załączniki do SIWZ), które dostępne są również w siedzibie Zarządu Dróg Powiatowych w Łomży, ul. Poligonowa 30, 18-400 Łomża. 2) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 3) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 4) Wymagania jakościowe i materiałowe: 1. Do wykonania zamówienia wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w dokumentacji projektowej. 2. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, świadectwa jakości). 3. Użyte w dokumentacji projektowej materiały (o nazwach handlowych tam zawartych) nie są obowiązujące. 4.Zamawiający dopuszcza składanie ofert z użyciem materiałów i urządzeń równoważnych do wymienionych w dokumentacji projektowej, pod warunkiem, że ich parametry będą odpowiadały parametrom techniczno -użytkowym tych materiałów i urządzeń. 5) Nazwy i kody stosowane we Wspólnym Słowniku Zamówień (kod CPV): 45.23.31.40-2 Roboty drogowe. 45.23.32.20-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg. Wymagany termin realizacji zamówienia: od dnia podpisania umowy do: 21.08.2015r. Najpóźniej w w/w terminie ma nastąpić odbiór końcowy realizacji zadania. W konsekwencji zgłoszenie robót przez Wykonawcę do odbioru musi mieć miejsce nie później niż na 14 dni przed zakończeniem realizacji zadania. Odbiór robót przez ZAMAWIAJĄCEGO nastąpi po zgłoszeniu na piśmie przez WYKONAWCĘ gotowości obiektu do odbioru wraz z kompletem dokumentów potwierdzonych przez Inspektora Nadzoru. Przed przystąpieniem do robót Wykonawca winien opracować harmonogram robót i projekt organizacji ruchu na czas robót, który podlega zatwierdzeniu przez zarządzającego ruchem. Należy zwrócić szczególną uwagę na punkty osnowy geodezyjnej. W przypadku ich uszkodzenia, obowiązkiem Wykonawcy jest ich wznowienie na własny koszt..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2, 45.23.32.20-7.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 21.08.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Ustala się wadium w wysokości 30.000 PLN (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100), które ma być wniesione przed upływem terminu składania ofert i jest warunkiem udziału w postępowaniu. 1. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych, poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej (poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym) lub gwarancjach bankowych, zapewniających bezwarunkową nieodwołalną płatność przez poręczyciela/gwaranta kwoty wadium na żądanie zamawiającego w przypadku zajścia okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 5 Pzp. 3) gwarancjach ubezpieczeniowych zapewniających bezwarunkową nieodwołalną płatność przez gwaranta kwoty wadium na żądanie zamawiającego w przypadku zajścia okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 5 Pzp; 4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.) zapewniających bezwarunkową nieodwołalną płatność przez gwaranta kwoty wadium na żądanie zamawiającego w przypadku zajścia okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 5 Pzp. 2. W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej należy dokonać przelewu na rachunek bankowy zamawiającego prowadzony przez Hexabank Spółdzielczy w Piątnicy nr 84 8762 0009 0003 2753 2000 0030 przed upływem terminu składania ofert z dopiskiem -wadium- i tytułem postępowania. 3. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 4. W przypadku wnoszenia wadium w formach innych niż pieniądz, należy je złożyć w pokoju nr 11 - (oryginał) przed upływem terminu składania ofert, a kopię należy zamieścić w ofercie. 5. Zwrot wadium: 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem pkt. 6. 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 3).Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofa ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4).Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 1), jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 5).Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 6) Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli wykonawca , którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie 2) wykonawca, którego oferta zostanie wybrana nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy ( w przypadku gdy jest wymagane); 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Oświadczenie, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.

III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Wykaz robót budowlanych (zał. Nr 4 do SIWZ) w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów* dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, *Dowodem o którym mowa powyżej jest poświadczenie. Jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, jako dowód traktowane będą inne dokumenty. W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku ich dokumentowania. Wykonawca potwierdzi spełnianie warunku udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną o charakterze porównywalnym z zakresem przedmiotu zamówienia oraz załączy poświadczenie określające czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Wykaz niezbędnego sprzętu przewidzianego do wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami- wg wzoru: załącznik nr 6 do SIWZ.

III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.-wg wzoru: załącznik nr 5 do SIWZ.

III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Opłaconą polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1.Formularz ofertowy- wg wzoru: załącznik nr 1 do SIWZ 2.Kosztorys ofertowy stanowiący cenę oferty sporządzony metodą uproszczoną 3. Dowód wpłacenia (wniesienia) wadium 4.Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej: 1)Pełnomocnictwo (w przypadku podmiotów występujących wspólnie). 2)W przypadku składania oferty wspólnej oprócz pełnomocnictwa dokumenty określone w pkt. IX ust. 5 ppkt. 1,2,3,4,5,6,7 tj; 1) Oświadczenie wykonawcy, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 Pzp - wg wzoru: załącznik nr 3 do SIWZ, 2)Kserokopia aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 3)Wykonawca wraz z ofertą, składa listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy, albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, 4)Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 5)Aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 6)Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 4-8 Pzp (na temat karalności wykonawcy), wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 7)Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 Pzp (na temat karalności podmiotów zbiorowych), wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert oraz ust. 4 ppkt. 6 SIWZ tj; opłaconą polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia muszą być złożone dla każdego z nich przy czym pozostałe tj; pkt. IX ust. 1,2,3 tj; 1.Formularz ofertowy- wg wzoru: załącznik nr 1 do SIWZ 2.Kosztorys ofertowy stanowiący cenę oferty sporządzony metodą uproszczoną 3. Dowód wpłacenia (wniesienia) wadium oraz ust. 4 ppkt. 1,2,3,4,5 tj; 1)Oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust.1 Pzp - wg wzoru: załącznik nr 2 do SIWZ.2) Wykaz robót budowlanych (zał. Nr 4 do SIWZ) w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów* dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone,-*Dowodem o którym mowa powyżej jest poświadczenie. Jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, jako dowód traktowane będą inne dokumenty. W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów. Wykonawca potwierdzi spełnianie warunku udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną o charakterze porównywalnym z zakresem przedmiotu zamówienia oraz załączy poświadczenie określające czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. 3)Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.-wg wzoru: załącznik nr 5 do SIWZ, 4)Wykaz niezbędnego sprzętu przewidzianego do wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami- wg wzoru: załącznik nr 6 do SIWZ. 5)Oświadczenie, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień wspólnie. Zamawiający żądać będzie przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych wykonawców. 5.Dokumenty w przypadku, gdy wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów: 1)Wykonawca, który polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonywania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonywania zamówienia. 2)wykonawca, który polega na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, a podmioty z których zasobów korzysta wykonawca będą brały udział w realizacji zamówienia, zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust.1 ustawy. 6.Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt IX ust. 8 ppkt. 1) SIWZ lit. a, b,c tj; a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie oraz ppkt 2 tj; 2) zamiast dokumentu, o których mowa w pkt. IX ust. 5 ppkt 6 tj;Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 4-8 Pzp (na temat karalności wykonawcy), wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert- składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 Pzp; zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem Przepis pkt IX ust. 8 ppkt. 3) SIWZ stosuje się odpowiednio. 6.Jeżeli w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których w art. 24 ust. 1 pkt. 5-8 ustawy mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 5-8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń- zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

1 - Cena - 95
2 - Przedłużenie gwarancji na przedmiot umowy - 5

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Umowa może być zmieniona w stosunku do złożonej oferty, w szczególności na niżej wymienionych warunkach: 1) zmiana terminu realizacji zamówienia z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy, w przypadku : a) wprowadzenia zmian w dokumentacji techniczno-projektowej, co może powodować brak możliwości dotrzymania pierwotnego terminu zakończenia realizacji zawartej umowy; b) konieczności zlecenia robót dodatkowych w trybie zgodnym przepisami Pzp; c) zmiany przepisów powodujących konieczność innych rozwiązań, niż zakładano w opisie przedmiotu zamówienia lub SIWZ; d) zmiany przepisów powodujących konieczność uzyskania dokumentów, które te przepisy narzucają; e) późniejsze rozpoczęcie i zakończenie robót ze względu na niekorzystne warunki atmosferyczne; f) konieczności uzyskania niemożliwych do przewidzenia na etapie planowania robót: danych, zgód lub pozwoleń osób trzecich lub właściwych organów; g) wstrzymania realizacji prac objętych umową, co uniemożliwia terminowe zakończenie realizacji przedmiotu umowy; 2) zaistnienia, po zawarciu umowy, przypadku siły wyższej, przez którą, na potrzeby niniejszego warunku rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej strony więzi prawnej: a) o charakterze niezależnym od stron, którego strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy, którego nie można uniknąć ani któremu strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności. Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe załamania warunków atmosferycznych, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub skażenia; 3) zmiany dokonanej na podstawie art. 23 pkt 1 ustawy Prawo budowlane w rozwiązaniach projektowych, jeżeli są one uzasadnione koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa realizacji robót budowlanych lub usprawnienia procesu budowy 4) zmiana dokonana na podstawie art. 20 ust. 1 pkt 4 lit. a) ustawy Prawo budowlane, uzgodniona możliwość wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego; 5) zmiany technologii wykonania robót lub zmiany materiałów, jeżeli nowe rozwiązania będą korzystne dla zamawiającego, przy zachowaniu nie pogorszonych standardów jakościowych; 6) zmiany dokonane zostały podczas wykonywania robót nie odstępują w sposób istotny od zatwierdzonego projektu lub warunków pozwolenia na budowę w ramach art. 36a ust. 5 ustawy Prawo budowlane i dokonane zostały zgodnie z zapisami art. 36a ust. 6 ustawy Prawo budowlane, spełniając zapisy art. 57 ust. 2 ustawy Prawo budowlane; 7) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia stron m.in. zmiana ceny przy zaistnieniu zmian stawek podatkowych lub stawek celnych (znaczący wzrost cen czynników niezależnych od Wykonawcy); 8) zmniejszenie zakresu wynagrodzenia z przyczyn o obiektywnym charakterze, istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie części zakresu realizacji umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili jej zawarcia; 9) zmiana harmonogramu rzeczowo-finansowego z powodu zmniejszenia zakresu rzeczowo-finansowego, zmiany terminu lub zmiany terminów realizacji poszczególnych zakresów rzeczowych; 10) zmiany osób reprezentujących w przypadku zmian organizacyjnych; 11) zmiany osób realizujących zadania pod warunkiem, że osoby te będą spełniały wymagania określone w SIWZ. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych powyżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które może Zamawiający wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. Wszystkie zmiany wprowadzone do niniejszej umowy dokonywane będą z poszanowaniem obowiązków wynikających z obowiązującego prawa, w tym w szczególności art.140 ust.3 Prawa zamówień publicznych oraz zasad ogólnych rządzących tą ustawą.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiatlomzynski.pl/bip
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zarząd Dróg Powiatowych w Łomży, pokój nr 1.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.05.2015 godzina 10:00, miejsce: Zarząd Dróg Powiatowych w Łomży, pokój nr 1.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Data powstania: wtorek, 28 kwi 2015 07:55
Data opublikowania: środa, 29 kwi 2015 14:12
Data przejścia do archiwum: piątek, 15 maj 2015 12:54
Opublikował(a): Barbara Chojnowska
Zaakceptował(a): Barbara Chojnowska
Artykuł był czytany: 4200 razy