BIP - Starostwa Powiatowego w Łomży

Nabór na wolne stanowisko urzędnicze w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży

Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży na podstawie art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r., poz. 902) ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży, ul. Szosa Zambrowska 1/27, 18-400 Łomża.

 

I.   Określenie stanowiska urzędniczego:

Kierownik zespołu do spraw pieczy zastępczej.

 

II.   Kandydat przystępujący do naboru musi spełniać następujące wymagania:

1)      Niezbędne (obligatoryjne – podlegające ocenie w ramach wstępnej kwalifikacji kandydatów):

  • wykształcenie wyższe magisterskie na kierunku pedagogika, socjologia, praca socjalna lub nauki o rodzinie;
  • minimum 5 – letni staż pracy w administracji publicznej, z czego co najmniej roczne doświadczenie zawodowe w pomocy społecznej;
  • co najmniej 2 – letnie doświadczenie w kierowaniu zespołami ludzkimi;
  • bardzo dobra znajomość przepisów prawa z zakresu: ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz przepisów wykonawczych do ustawy, znajomość przepisów z zakresu prawa rodzinnego i opiekuńczego, ustawy o pomocy społecznej, ustawy o samorządzie powiatowym, kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o ochronie danych osobowych;
  • umiejętność obsługi komputera i innych urządzeń biurowych;
  • obywatelstwo polskie;
  • niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  • pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych;
  • nieposzlakowana opinia;

2)      Dodatkowe (preferowane – podlegające dodatkowej ocenie w ramach końcowego wyboru kandydatów):

  • umiejętność nawiązywania kontaktów interpersonalnych;
  • dyspozycyjność;
  • umiejętność organizacji i planowania pracy;
  • prawo jazdy kat. B.

 

III.   Wykaz zakresu głównych zadań wykonywanych na stanowisku:

  • zapewnienie właściwej organizacji pracy i sprawnego funkcjonowania Zespołu ds. Pieczy Zastępczej;
  • nadzór i kontrola nad prawidłowością oraz terminowością realizacji zadań merytorycznych w/w Zespole;
  • zatwierdzanie okresowych ocen sytuacji dzieci umieszczonych w rodzinach zastępczych i ocen rodzin zastępczych;
  • zatwierdzanie opinii o dzieciach i rodzinach na potrzeby innych organów, w tym Sądu Rejonowego;
  • organizowanie rodzinom zastępczym szkoleń mających na celu podnoszenie kwalifikacji, biorąc pod uwagę ich potrzeby;
  • organizowanie pomocy i wsparcia osobom sprawującym rodzinną pieczą zastępczą, w szczególności w ramach grup wsparcia oraz rodzin pomocowych;
  • organizowanie poradnictwa, pomocy prawnej i terapii dla osób sprawujących rodzinną pieczę zastępczą i ich dzieci oraz dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej;
  • organizowanie opieki nad dzieckiem, w przypadku gdy rodzina zastępcza okresowo nie może sprawować opieki, w szczególności z powodów zdrowotnych lub losowych albo zaplanowanego wypoczynku;
  • zapewnienie rodzinom zastępczym dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym psychologicznej, reedukacyjnej i rehabilitacyjnej;
  • pozyskiwanie kandydatów na rodziny zastępcze;
  • realizowanie postanowień sądu w sprawie umieszczenia dzieci w instytucjonalnej pieczy zastępczej;
  • realizowanie postanowień sądu w sprawie umieszczenia dzieci w rodzinnej pieczy zastępczej;
  • współpraca z sądami, instytucjami i placówkami opiekuńczo-wychowawczymi w zakresie udzielanego wsparcia dla rodzin zastępczych i pełnoletnich wychowanków opuszczających pieczę zastępczą oraz badanie sytuacji w rodzinach, w których zagrożone jest dobro dziecka;
  • organizowanie pomocy wolontariuszy dla rodzin zastępczych;
  • sporządzanie corocznych sprawozdań z efektów pracy organizatora rodzinnej pieczy zastępczej;
  • przygotowywanie dokumentacji konkursowej dotyczącej zlecania realizacji zadania w zakresie wspierania rozwoju i systemie pieczy zastępczej;
  • udział w posiedzeniach Zespołu Oceniającego Sytuację Dzieci umieszczonych w rodzinach zastępczych oraz placówkach opiekuńczo – wychowawczych;
  • weryfikacja kandydatur do pełnienia funkcji opiekuna usamodzielnienia, a także weryfikacja indywidualnego programu usamodzielnienia;
  • nadzorowanie procesu usamodzielnienia osób opuszczających rodzinne formy pieczy zastępczej oraz placówki opiekuńczo-wychowawcze;
  • nadzór i monitorowanie realizacji Powiatowego Programu Rozwoju Pieczy Zastępczej.

 

IV.   Warunki pracy na danym stanowisku:

  • planowana data zatrudnienia: od 1 marca 2017 r.;
  • praca w głównej siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży: ul. Szosa Zambrowska 1/27, 18-400 Łomża;
  • wymagany kontakt osobisty i telefoniczny z klientami i partnerami PCPR w Łomży;
  • umowa o pracę w wymiarze pełnego etatu. Pierwsza umowa może być zawarta na okres 6-ciu miesięcy z możliwością przedłużenia i z wynagrodzeniem zgodnym z Regulaminem Wynagradzania Pracowników PCPR w Łomży. Osoba wyłoniona w naborze może zostać skierowana do odbycia służby przygotowawczej kończącej się egzaminem;
  • normy czasu pracy: praca w podstawowym systemie czasu pracy. Co do zasady czas pracy nie może przekraczać 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w pięciodniowym tygodniu pracy.

 

V.  Warunkiem wzięcia udziału w rekrutacji jest złożenie przez Kandydata następujących dokumentów:

  • Curriculum Vitae (CV);
  • list motywacyjny;
  • kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie;
  • kserokopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje pożądane na danym stanowisku pracy (np. świadectw, certyfikatów, zaświadczeń o ukończonych kursach i szkoleniach);
  • kopie dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy;
  • oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
  • oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;
  • oświadczenie o niekaralności prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego;
  • oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo skarbowe;
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych Kandydata w związku z prowadzonym naborem.

 

VI.   Termin i miejsce składania dokumentów:

Osoby zainteresowane prosimy o składanie ofert osobiście lub za pośrednictwem poczty na adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży, ul. Szosa Zambrowska 1/27, 18-400 Łomża, sekretariat, p. 209. Oferty muszą znajdować się w zamkniętych kopertach opatrzonych dopiskiem:„Oferta Pracy: Kierownik zespołu ds. pieczy zastępczej”.

Termin składania ofert: do dnia 6 lutego 2017 r. do godz. 11:00.

Oferty, które wpłyną do PCPR w Łomży po upływie określonego terminu nie będą rozpatrywane.

 

VII.   Informacje dodatkowe:

O terminie i miejscu kolejnego etapu rekrutacji zostaną powiadomieni telefonicznie lub drogą elektroniczną wyłącznie kandydaci spełniający wymagania formalne określone w niniejszym ogłoszeniu. Kandydaci, którzy nie spełniają wymagań formalnych, nie będą informowani.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Łomży (http://powiatlomzynski.pl/bip), na stronie internetowej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży (http://www.pcpr.powiatlomzynski.pl) oraz na tablicy ogłoszeń PCPR w Łomży, ul. Szosa Zambrowska 1/27.

 

Łomża, dnia 24 stycznia 2017 r.

Dyrektor PCPR w Łomży

Edward Jarota

 

Pliki do pobrania:

Data powstania: środa, 25 sty 2017 10:41
Data opublikowania: środa, 25 sty 2017 10:44
Opublikował(a): Mariusz Kozikowski
Zaakceptował(a): Mariusz Kozikowski
Artykuł był czytany: 621 razy