BIP - Starostwa Powiatowego w Łomży

Biuletyn Informacji Publicznej

Protokół nr 31/17 z posiedzenia Komisji Budżetu Rady Powiatu Łomżyńskiego w dniu 28 grudnia 2017 roku

Posiedzenie odbyło się w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Łomży przy ul. Szosa Zambrowska 1/27. Rozpoczęcie posiedzenia nastąpiło o godzinie 9.00, natomiast zakończenie o godzinie 9.30.

Komisja obradowała w pięcioosobowym składzie na ogólną liczbę pięciu członków Komisji, co stanowi quorum, przy którym Komisja może obradować i podejmować prawomocne opinie, wnioski, uchwały oraz stanowiska. Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu. W posiedzeniu wzięli udział także zaproszeni goście. Lista obecności gości stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.

Skład osobowy i funkcyjny członków Komisji:

  1. Jan Kuczyński – Przewodniczący Komisji.
  2. Agnieszka Zduńczyk – Wiceprzewodnicząca Komisji.
  3. Tomasz Paweł Chojnowski – członek Komisji.
  4. Elżbieta Parzych – członek Komisji.
  5. Kazimierz Polkowski – członek Komisji.

Przebieg posiedzenia:

Przewodniczący Komisji – Jan Kuczyński przypomniał, że proponowany porządek posiedzenia obejmuje następujące tematy:

  1. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Łomżyńskiego na lata 2017 – 2020.
  2. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian budżetu powiatu łomżyńskiego na 2017 rok.
  3. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie określenia szczegółowych zasad, sposobu  i trybu umarzania, odraczania terminu płatności oraz rozkładania na raty należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, przypadających Powiatowi Łomżyńskiemu lub jego jednostkom organizacyjnym, warunków dopuszczalności pomocy publicznej oraz wskazania organów do tego uprawnionych.
  4. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie pojazdu z drogi i jego przechowywanie na parkingu strzeżonym oraz wysokości kosztów powstałych w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu.
  5. Sprawy różne.

Zebrani nie wnieśli uwag lub pytań odnoszących się do proponowanego porządku obrad.

 

Ad 1 Przewodniczący Komisji poprosił o zabranie głosu Skarbnika Powiatu.

 

Grażyna Kołodziejska – poinformowała, że zmiany wprowadzone w Wieloletniej Prognozie Finansowej to zmiany dochodów bieżących i majątkowych. Wynikają one ze zmian kwot dotacji oraz dochodów własnych, w tym ze sprzedaży majątku; zmiany kwot wydatków wynikają ze zmiany kwot przyznanych dotacji oraz zmiany wartości realizowanych zadań bieżących i majątkowych; zmniejszeniu uległa kwota deficytu budżetowego, co pociąga za sobą zmianę wysokości przychodów; zmianie ulega finansowanie dochodów i wydatków bieżących i majątkowych związanych z realizacją zadań współfinansowanych środkami z Unii Europejskiej. Pozostałe wartości zostały dostosowane do zmian wprowadzonych w budżecie 2017 roku.

 

Z kolei została zarządzona dyskusja.

 

Przewodniczący Komisji – stwierdził, że należy pisać projekty i pozyskiwać środki zewnętrzne, przy dużym zaangażowaniu kierowników jednostek. Zaznaczył, że Gmina Piątnica planuje pozyskanie w kolejnym roku około 30 mln zł.

 

Tomasz Chojnowski – stwierdził, że w projekcie budżetu na przyszły rok jest wyjątkowo wysoki wskaźnik środków zewnętrznych. W poprzednich latach wydatki budżetu były na poziomie około 25 mln, natomiast w najbliższym roku będzie to kwota ponad 34 mln zł.

 

Zebrani nie wnieśli innych uwag odnoszących się do niniejszego tematu.

 

Przewodniczący Komisji zarządził głosowanie, w wyniku którego projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Łomżyńskiego na lata 2017 – 2020, został zaopiniowany pozytywnie 5-ma głosami „za”, głosów wstrzymujących się i głosów przeciwnych nie było (opinia Komisji stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu).

 

Ad 2 Przewodniczący Komisji poprosił o zabranie głosu Skarbnika Powiatu.

 

Grażyna Kołodziejska – przedstawiła projekt uchwały Rady Powiatu Łomżyńskiego w sprawie zmian w budżecie powiatu łomżyńskiego na 2017 rok.

 

Z kolei została zarządzona dyskusja.

 

Zebrani nie wnieśli uwag odnoszących się do niniejszego tematu.

 

Przewodniczący Komisji zarządził głosowanie, w wyniku którego projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu łomżyńskiego na 2017 rok, został zaopiniowany pozytywnie 5-ma głosami „za”, głosów wstrzymujących się i głosów przeciwnych nie było (opinia Komisji stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokołu).

 

Ad 3 Przewodniczący Komisji poprosił o zabranie głosu Skarbnika Powiatu.

 

Grażyna Kołodziejska – poinformowała, że projekt uchwały Rady Powiatu Łomżyńskiego w sprawie określenia szczegółowych zasad, sposobu i trybu umarzania, odraczania terminu płatności oraz rozkładnia na raty należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, przypadających Powiatowi Łomżyńskiemu lub jego jednostkom organizacyjnym, warunków dopuszczalności pomocy publicznej oraz wskazania organów do tego uprawnionych, wynika ze zmian, które wprowadzone zostały ustawami oraz przez Komisję Europejską, przy czym nowe możliwości prawne dotyczą odstąpienie od sądowego dochodzenia roszczeń do wysokości 100,00 zł, gdy koszty tego dochodzenia byłyby niewspółmiernie wysokie.

 

Z kolei została zarządzona dyskusja.

 

Zebrani nie wnieśli uwag odnoszących się do niniejszego tematu.

 

Przewodniczący Komisji zarządził głosowanie, w wyniku którego projekt uchwały w sprawie określenia szczegółowych zasad, sposobu i trybu umarzania, odraczania terminu płatności oraz rozkładnia na raty należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, przypadających Powiatowi Łomżyńskiemu lub jego jednostkom organizacyjnym, warunków dopuszczalności pomocy publicznej oraz wskazania organów do tego uprawnionych, został zaopiniowany pozytywnie 5-ma głosami „za”, głosów wstrzymujących się i głosów przeciwnych nie było (opinia Komisji stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokołu).

 

Ad 4 Przewodniczący Komisji poprosił o zabranie głosu Sekretarza Powiatu.

 

Beata Korwek – stwierdziła, że projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie pojazdu z drogi i jego przechowywanie na parkingu strzeżonym oraz wysokości kosztów powstałych w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu jest przyjmowany przez Zarząd corocznie. Stawki zostały zaproponowane w zbliżonej wysokości do roku 2017. Minimalny wzrost wynika z rozporządzenia ministra. Ustawa z 20 czerwca 1997 roku Prawo o ruchu drogowym wysokość za usuwanie i parkowanie pojazdów usuniętych ustala rada powiatu. Zgodnie z art. 130 a ust.1 wyż. cyt. ustawy pojazd jest usuwany z drogi na koszt właściciela w przypadku: pozostawienia pojazdu w miejscu, gdzie jest zabronione i utrudnia ruch lub w inny sposób zagraża bezpieczeństwu; nieokazania przez kierującego dokumentu stwierdzającego zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu lub stwierdzającego opłacenie składki tego ubezpieczenia, jeżeli pojazd ten jest zarejestrowany w kraju; przekroczenia wymiarów dopuszczalnej masy całkowitej lub nacisku osi określonych w przepisach ruchu drogowego; pozostawienia pojazdu nieoznakowanego kartą parkingową, w miejscu przeznaczonym dla pojazdu osoby niepełnosprawnej; pozostawienia pojazdu w miejscu obowiązywania znaku wskazującego, że zaparkowany pojazd zostanie usunięty na koszt właściciela; kierowania nim przez osobę nieposiadającą uprawnienia do kierowania pojazdami albo której zatrzymano prawo jazdy i nie ma możliwości zabezpieczenia pojazdu poprzez przekazanie go osobie znajdującej się w nim i posiadającej uprawnienie do kierowania tym pojazdem, chyba że otrzymała ona pokwitowanie, o którym mowa w art. 135 ust. 2. Zgodnie z art. 130 a ust. 2 pojazd może być usunięty z drogi na koszt właściciela, jeżeli nie ma możliwości zabezpieczenia go w inny sposób w przypadku, gdy kierowała nim osoba: znajdująca się w stanie nietrzeźwości lub w stanie po użyciu alkoholu albo środka działającego podobnie do alkoholu; nieposiadająca przy sobie dokumentów uprawniających do kierowania lub używania pojazdu; jego stan techniczny zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego, powoduje uszkodzenie drogi albo narusza wymagania ochrony środowiska. Dyspozycję przemieszczenia lub usunięcia pojazdu z drogi podejmuje policjant, strażnik gminy (miejski) lub osoba dowodząca akcją ratowniczą. Pojazd usunięty z drogi umieszcza się na parkingu strzeżonym do czasu uiszczenia opłaty za jego usunięcie i przechowywanie. W dniu 3 sierpnia 2017 r. Minister Rozwoju Finansów ogłosił,  w drodze obwieszczenia, w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski” maksymalne stawki opłat za usunięcie pojazdu z drogi i za każdą dobę jego przechowywania na parkingu strzeżonym z uwzględnieniem rodzaju pojazdu. Wobec powyższego mając na uwadze ustawowy obowiązek ustalenia przez Radę Powiatu wysokości opłat za usunięcie pojazdu z drogi  i jego przechowywania na parkingu strzeżonym oraz wysokości kosztów powstałych w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu podjęcie uchwały jest uzasadnione.

 

Z kolei została zarządzona dyskusja.

 

Zebrani nie wnieśli uwag odnoszących się do niniejszego tematu.

 

Przewodniczący Komisji zarządził głosowanie, w wyniku którego projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie pojazdu z drogi i jego przechowywanie na parkingu strzeżonym oraz wysokości kosztów powstałych w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu, został zaopiniowany pozytywnie 5-ma głosami „za”, głosów wstrzymujących się i głosów przeciwnych nie było (opinia Komisji stanowi załącznik nr 6 do niniejszego protokołu).

 

Ad 5 Zgromadzeni nie zgłosili innych zagadnień, które w ich ocenie wymagałyby przeprowadzenia analizy przez Komisję.

 

Następnie Przewodniczący Komisji – Jan Kuczyński, mając na uwadze wyczerpanie tematów zamieszczonych w porządku dziennym oraz brak chętnych do dalszej dyskusji, zakończył 31-sze posiedzenie Komisji Budżetu.

 

                                                                                    

 

Data powstania: środa, 1 lip 2020 15:02
Data opublikowania: środa, 1 lip 2020 15:03
Opublikował(a): Marcin Pieńkowski
Zaakceptował(a): Marcin Pieńkowski
Artykuł był czytany: 625 razy