BIP - Starostwa Powiatowego w Łomży

Biuletyn Informacji Publicznej

Uchwała Nr XXXIV/178/10 RADY POWIATU ŁOMŻYŃSKIEGO

z dnia: 21 kwietnia 2010 roku
w sprawie wystąpienia z apelem dotyczącym przebiegu trasy kolejowej RAIL BALTICA przez Ostrołękę, Łomżę i Ełk.
Na podstawie art. 12 pkt.11 w związku z art.4 ust.1 pkt.6 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm. ) oraz § 14 ust.2 Statutu Powiatu Łomżyńskiego stanowiącego do uchwały Nr IV/19/98 Rady Powiatu Łomżyńskiego z dnia 29 grudnia 1998 r. w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu Łomżyńskiego ( Dz. Urz. Woj. Łomż. Nr 26, poz.238, z 2000 r. Dz. Urz. Woj. Podl. Nr 13, poz. 116, Nr 29, poz. 443, z 2001 r. Nr 40, poz. 702 ; z 2003 r. Nr 6, poz.197 i z 2006 r. Nr 56,poz. 624 i Nr 193, poz. 1854) uchwala się, co następuje:


§ 1.

Postanawia się wystąpić do Prezesa Rady Ministrów, Marszałków Sejmu i Senatu oraz parlamentarzystów z apelem, którego treść stanowi załącznik do uchwały.

§ 2.

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu.

§ 3.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


Przewodniczący Rady

Stefan Popiołek














Załącznik do uchwały Nr XXXIV/178/10 Rady Powiatu Łomżyńskiego
z dnia 21 kwietnia 2010 r.



APEL POWIATU ŁOMŻYŃSKIEGO W SPRAWIE PRZEBIEGU TRASY
KOLEJOWEJ RAIL BALTICA PRZEZ OSTROŁĘKĘ, ŁOMŻĘ I EŁK


Szanowni Państwo!

Jako przedstawiciele samorządu powiatu łomżyńskiego apelujemy o ustalenie przebiegu
magistrali kolejowej RAIL BALTICA przez Ostrołękę i Łomżę.
W XXI wiek Ostrołęka i Łomża weszły z okrojoną przez decyzje PKP infrastrukturą
kolejową. Zlikwidowano rekordową w skali kraju ilość połączeń, zamknięto linie
do Szczytna, Siedlec, Białegostoku i Łomży. Na mapie kolejowej ten region Polski jest białą plamą. Nie ma drugiego miejsca w kraju z tak małą ilością czynnych linii kolejowych a oczywistym jest, że troska o zrównoważony rozwój kraju powinna być sprawą nadrzędną.
Przypominamy, że wariant tej magistrali przez Ostrołękę i Łomżę jest rekomendowany jako
najkorzystniejszy przez firmę doradczą Scot Wilson.
Inne najbardziej istotne argumenty przemawiające za wariantem ostrołęcko-łomżyńskim to:
1) najkrótszy przebieg o ok. 80 km mniej niż wariant białostocki,
2) najmniejsza ingerencja w naturalne środowisko, wariant poparł dyrektor
Biebrzańskiego Parku Narodowego,
3) zapewnienie odpowiedniej infrastruktury na terenie, który omijają duże arterie
międzynarodowe,
4) odcinek linii kolejowej Ostrołęka-Łomża jest w fatalnym stanie i planowane jest jego
zamknięcie w 2012 roku,
5) RAIL BALTICA przez Ostrołękę i Łomżę doprowadzi do ponownego połączenia
dwóch byłych miast wojewódzkich z Warszawą i przyczyni się kapitalnie do rozwoju
tak zwanej ściany wschodniej.

Decyzja o wytyczeniu tej trasy przez Ostrołękę i Łomżę jest potrzebna i doprowadzi wreszcie
do zrównoważonego rozwoju tych zapomnianych przez władze terenów o bogatej historii.


Przewodniczący Rady

Stefan Popiołek

Data dodania:
Data upublicznienia: piątek, 7 maj 2010 14:06
Opublikował(a): Beata Korwek
Zaakceptował(a): Beata Korwek
Artykuł był czytany: 1429 razy