BIP - Starostwa Powiatowego w Łomży

Biuletyn Informacji Publicznej

Zarządzenie Nr 10/2019 Starosty Łomżyńskiego

z dnia: 22 lutego 2019 roku
w sprawie wprowadzenia zmian do instrukcji określającej zasady sporządzania, obiegu i kontroli dokumentów księgowych i ksiąg rachunkowych w Starostwie Powiatowym w Łomży

 

 Na podstawie art. 4 i 10 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (Dz. U. z 2018 r. poz. 395 z późn. zm.) zarządza się, co następuje:

 § 1

 

Wprowadza się zmiany do Instrukcji określającej zasady sporządzania, obiegu i kontroli dokumentów księgowych i ksiąg rachunkowych, przyjętej Zarządzeniem Nr 5/2016 Starosty Łomżyńskiego z dnia 5 lutego 2016 roku, w brzmieniu określonym w załączniku do Zarządzenia.

 § 2

 

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 Starosta

Lech Marek Szabłowski

 

                                                                                                                    

                                                                                                         Załącznik 

                                                                                                                   do Zarządzenia nr  10 / 2019

                                                                                                                   Starosty Łomżyńskiego

                                                                                                                   z dnia  22 lutego 2019 roku

 

Wprowadza się następujące zmiany do zasad sporządzania, obiegu i kontroli dokumentów księgowych i ksiąg rachunkowych  określonych w Załączniku Nr 1 do Zarządzenia Nr 5/2016 Starosty Łomżyńskiego z dnia 5 lutego 2016 r.

 

W § 19 ust. 7 pkt c) otrzymuje brzmienie:

„c) windykacja należności budżetowych jest prowadzona przez pracownika Wydziału Finansowego.

 

W § 19 dodaje się ustęp 8 i 9 w brzmieniu:

„8. Do udokumentowania   niepodatkowych należności Powiatu służą faktury VAT oraz noty obciążeniowe, wystawiane  przez Wydział Finansowy zgodnie z odrębnymi przepisami.


  1. Wydział Finansowy otrzymuje od wydziału merytorycznego kopie decyzji, umów lub zestawienie danych niezbędnych do wystawienia faktury VAT lub noty obciążeniowej. Powyższe dane wydział merytoryczny przekazuje w terminie do trzech dni od zaistnienia zdarzenia powodującego obowiązek obciążenia podmiotu za niepodatkowe należności budżetowe.”

 

Data dodania:
Data upublicznienia: czwartek, 7 mar 2019 14:27
Opublikował(a): Beata Korwek
Zaakceptował(a): Beata Korwek
Artykuł był czytany: 797 razy