W piątek 26 stycznia 2024 r. w Starostwie Powiatowym w Łomży samorządowcy rozmawiali o kierunkach rozwoju dróg wojewódzkich na terenie powiatu łomżyńskiego.
Wicestarosta Łomżyński Maria Dziekońska witając przybyłych podkreśliła istotność interwencji w infrastrukturę drogową, jaka miała miejsce od 2019 roku.
Wicemarszałek Województwa Podlaskiego Marek Olbryś mówił o dobrej współpracy z samorządami i inwestycjach drogowych „Ostatnie 5 lat to blisko 200 milionów złotych z budżetu województwa na drogi w powiecie łomżyńskim, budowę i remonty. W całym województwie staramy się realizować i koordynować we współpracy z samorządami powiatów i gmin oraz uwzględniając fundusze rządowe strategię realizacji bezpiecznych i wygodnych dróg – praktycznie od każdej posesji przez miejscowości gminne i miasta powiatowe oraz stolice subregionów i województwa po drogi krajowe i ekspresowe. Transport to podstawa rozwoju w każdej dziedzinie.” Ponadto podczas spotkania Wicemarszałek poinformował także, że Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła wyniki naboru konkursu „Infrastruktura drogowa” realizowanego w ramach Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej, w którym droga wojewódzka 679 Łomża – Mężenin otrzymała dofinansowanie w kwocie 253 703 103,89 zł.
Wicestarosta Maria Dziekońska w swoim wystąpieniu poruszyła kilka kwestii: „Mamy na swoim terenie 144 kilometry dróg wojewódzkich, wiele już przebudowanych, zwłaszcza w rejonie Zbójnej i Nowogrodu. Rozpoczęcie prac na drodze Łomża - Mężenin to bardzo dobra nowina dla Powiatu Łomżyńskiego, a także Powiatu Zambrowskiego. Dla nas ta kadencja była wyjątkowo udana, prawie 120 milionów złotych już wydatkowanych na zadania drogowe, przy 77 milionach dofinansowania zewnętrznego. Wykonaliśmy wiele bardzo potrzebnych inwestycji o różnej wielkości. Jedną z większych jest Wizna - Jedwabne, niezwykle ważny i wykonany w bardzo dobrym momencie, jeśli chodzi o uwarunkowania ekonomiczne. Teraz trzeba byłoby te 15 milionów pomnożyć kilka razy. Podobnie droga powiatowa Chojny Młode - Nowogród. Ten rok będzie dla nas rekordowy pod względem nakładów inwestycyjnych, zbieramy plony wcześniejszych przygotowań. Mam nadzieję, że stworzone w latach ubiegłych rządowe fundusze, zostaną utrzymane.”
Dyrektor Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich Mariusz Nahajewski poinformował m.in. o przejęciu nowych dróg związanych z budową S61, które dotychczas miały status krajowych m.in. fragment drogi 63 od Starej Łomży w stronę Zambrowa oraz 61 między Łomżą a Ostrołęką, o przygotowaniach do prac remontowych i inwestycyjnych między Łomżą a Śniadowem oraz budowy ścieżki rowerowej od Nowogrodu w kierunku granicy z województwem mazowieckim. Zapowiedział budowę nowej bazy PZDW w Łomży.
Dyrektor PZDW Mariusz Nahajewski zaprezentował również projekt przebudowy skrzyżowania w obrębie drogi wojewódzkiej 677 i ulicy Łomżyńskiej w Konarzycach, o co zabiegały wcześniej władze Powiatu Łomżyńskiego z uwagi na duże niebezpieczeństwo w tym miejscu, dla kierowców skręcających w tym miejscu do Konarzyc, zwłaszcza jadący od strony Śniadowa. Zaproponowany lewoskręt uwzględnia również zjazd na drogę powiatową prowadzącą do miejscowości Boguszyce. Wójt Gminy Łomża poddał pod rozwagę budowę ciągu pieszo-rowerowego biegnącego starodrożem. Wicestarosta Maria Dziekońska zwróciła się z prośbą o potraktowanie budowy lewoskrętu jako priorytetowego, natomiast wprowadzanie nowych rozwiązań, by stanowiło kolejny etap modernizacji.
Głos w dyskusji zabierali także Dyrektor Departamentu Infrastruktury i Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego Zbigniew Piotrowski, Burmistrz Jedwabnego Adam Mariusz Niebrzydowski i Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Łomży Wojciech Borzuchowski
W spotkaniu udział wzięli także przedstawiciele innych samorządów gminnych z terenu powiatu łomżyńskiego.