BIP - Starostwa Powiatowego w Łomży

OFERTA FORM POMOCY

PORADNI PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNEJ NR 1 W ŁOMŻY W ROKU SZKOLNYM 2018/2019

 

Rodzaje wydawanych opinii.

Opinia w sprawie:

  • wczesnego wspomagania rozwoju dziecka;

  • wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej;

  • odroczenie rozpoczęcia spełnienia przez dziecka obowiązku szkolnego;

  • spełnienia przez dziecko odpowiednio obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego poza przedszkolem, oddziałem przedszkolnym lub inną formą wychowania przedszkolnego i obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki poza szkołą;

  • zwolnienie ucznia z nauki drugiego języka obcego;

  • objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej;

  • dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb edukacyjnych ucznia;

  • o specyficznych trudnościach w uczeniu się;

  • udzielania zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki;

  • przyjęcia ucznia gimnazjum do oddziału przysposabiającego do pracy

  • pierwszeństwa w przyjęciu ucznia z problemami zdrowotnymi do szkoły ponadgimnazjalnej;

  • zezwolenia na zatrudnienie młodocianego w celu przyuczenia do wykonywania określonej pracy nauki lub zawodu;

  • braku przeciwwskazań do wykonywania przez dziecko pracy lub innych zajęć zarobkowych;

  • objęcie dziecka pomocą psychologiczno – pedagogiczną w przedszkolu, szkole lub placówce;

  • inne opinie w sprawach związanych z kształceniem i wychowaniem dzieci i młodzieży (np. dla PZP, poradni foniatrycznej, Sądu).

    Rodzaje wydawanych orzeczeń:

  • orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno - wychowawczych,

  • orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania,

  • orzeczenie o potrzebie indywidualnego przygotowania przedszkolnego,

  • orzeczenie o braku potrzeby indywidualnego przygotowania przedszkolnego,

  • orzeczenie o braku potrzeby indywidualnego nauczania,

  • orzeczenie o braku potrzeby zajęć rewalidacyjno – wychowawczych,

  • orzeczenie o braku potrzeby kształcenia specjalnego,

  • orzeczenie o odmowie uchylenia orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego,

  • orzeczenie o odmowie uchylenia orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania,

  • orzeczenie o odmowie uchylenia orzeczenia o potrzebie indywidualnego przygotowania przedszkolnego,

  • orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego w tym:
    - z niepełnosprawnością ruchową w tym z afazją ruchową,
    - z upośledzeniem lekkim,
    - z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym,
    - z niepełnosprawnościami sprzężonymi,
    - zagrożonych niedostosowaniem społecznym,
    - niedostosowanych społecznie,

 

ORZECZENIA O POTRZEBIE KSZTAŁCENIA SPECJALNEGO DLA DZIECI:
*NIEDOSŁYSZĄCYCH I SŁABO SŁYSZĄCYCH,
*NIEWIDOMYCH I SŁABO WIDZĄCYCH,
*AUTYSTYCZNYCH W TYM Z ZESPOŁEM ASPERGERA,

WYDAWANE SĄ PRZEZ PORADNIĘ PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNĄ NR 2 W ŁOMŻY
UL. POLNA 16, TEL . 86 215 03 18

Szkolenia Rad Pedagogicznych:

 

  • Motywowanie uczniów do nauki – podstawy teoretyczne i praktyka;

  • Uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych w szkole;

  • Zaburzenia i odchylenia rozwojowe – ich wpływ na trudności i niepowodzenia szkolne.

  • Metoda konstruktywnej konfrontacji – jak sobie radzić z prowokacyjnymi zachowaniami dzieci i młodzieży?

    Formy wsparcia przeznaczone dla rodziców:

 

Spotkania informacyjno - szkoleniowe:

  • Znaczenie wczesnej stymulacji rozwoju mowy dziecka dla jego przyszłej kariery szkolnej;

  • Udział rodziców w przygotowaniu dziecka do podjęcia obowiązku szkolnego;

  • Charakterystyka zaburzeń rozwojowych będących przyczynami niepowodzeń szkolnych;

  • Rola rodziców w podejmowaniu decyzji edukacyjno – zawodowych dziecka;

  • Zaburzenia okresu adolescencji – przyczyny, skutki, zapobieganie;

  • Postawy rodzicielskie a prawidłowe funkcjonowanie dziecka;

  • Jak budować autorytet w oczach dziecka;

 

Warsztaty i treningi:

  • Motywowanie dziecka do nauki;

  • Rodzice jako wzory wychowawcze - trening umiejętności wychowawczych (na terenie poradni).

    Bezpośrednie formy pomocy psychologiczno -pedagogicznej przeznaczone dla uczniów na terenie szkół.


Programy profilaktyczne i edukacyjne:

  • ,, Tak czy nie”;

  • ,,W kręgu uczuć”;

  • ,,Stres pod kontrolą”;

  • ,,Program edukacyjny - profilaktyka uzależnień”;

  • ,,Zanim spróbujesz”;

  • ,,Znajdź właściwe rozwiązanie- program profilaktyki palenia tytoniu”.


Warsztaty i zajęcia psychoedukacyjne:

  • Osobowość a planowanie kariery zawodowej;

  • Jestem odpowiedzialny za rozwój swoich uzdolnień i talentów;

  • Jak zarządzać własnymi emocjami?;

  • Zasady bezpiecznego korzystania z internetu i smartfona;

  • Rzecz o tolerancji - problemy dyskryminacji we współczesnej szkole.

  • Rusz głową - jak efektywnie się uczyć?;

  • Konstruktywne metody obniżania stresu szkolnego;

  • Oferta edukacyjna szkół ponadgimnazjalnych w regionie.

    Inne formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej 

  • Terapia pedagogiczna z wykorzystaniem elementów integracji sensorycznej;

  • Terapia logopedyczna (w tym dla dzieci z rozszczepem podniebienia);

  • Terapia ręki;

  • Terapia Biofeedback;

  • Terapia psychologiczna;

  • Terapia SI;

  • Rewalidacja na terenie poradni;

  • Wczesne wspomaganie rozwoju;

  • Przesiewowe badania logopedyczne z wykorzystaniem programu „Mówię”;

  • Przesiewowe badania wzroku i słuchu z wykorzystam „Platformy Zmysłów”;

  • Diagnoza: ryzyka dysleksji, specyficznych i niespecyficznych trudności w nauce, zaburzeń rozwojowych, zainteresowań zawodowych,

  • Badania kontaktów uczniów z substancjami psychoaktywnymi;

  • Badania uzdolnień kierunkowych uczniów szkół gimnazjalnych;

  • Porady i konsultacje indywidualne;

  • Mediacje, interwencje kryzysowych;

  • Konsultacje z nauczycielami dotyczące konstruowania IPET; programów indywidualnych zajęć rewalidacyjno - wychowawczych, programów wychowawczych, profilaktycznych, terapeutycznych;

  • Punkt konsultacyjny dla rodziców i nauczycieli pracujących z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce;

  • Punkt konsultacyjny wczesnego wspomagania rozwoju, na terenie poradni;

  • Grupa wsparcia dla rodziców uczniów korzystających z terapii pedagogicznej na terenie poradni;

  • Konferencje dla dyrektorów, pedagogów w sieci.

  • Praktyki i ćwiczenia ze studentami w poradni  i  na terenie wyższych uczelni.

 

Data powstania: wtorek, 6 wrz 2016 14:22
Data opublikowania: wtorek, 6 wrz 2016 14:25
Opublikował(a): Izabela Klepadło
Zaakceptował(a): Izabela Klepadło
Artykuł był czytany: 3884 razy