BIP - Starostwa Powiatowego w Łomży

Biuletyn Informacji Publicznej

Protokół nr 7/18 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Łomżyńskiego w dniu 1 marca 2018 roku

Posiedzenie odbyło się w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Łomży przy ul. Szosa Zambrowska 1/27. Rozpoczęcie posiedzenia nastąpiło o godzinie 14.00, natomiast zakończenie o godzinie 14.35.

 

Komisja obradowała w czteroosobowym składzie na ogólną liczbę pięciu członków Komisji, co stanowi quorum, przy którym Komisja może obradować i podejmować prawomocne opinie, wnioski, uchwały oraz stanowiska (na posiedzeniu stwierdzono nieobecność radnego Jacka Nowakowskiego). Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.

W posiedzeniu brali również udział zaproszeni goście (lista obecności gości stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu).

Skład osobowy Komisji:

  1. Kazimierz Polkowski – Przewodniczący Komisji.
  2. Andrzej Biedrzycki – Wiceprzewodniczący Komisji.
  3. Andrzej Piotrowski – członek Komisji.
  4. Jan Kuczyński – członek Komisji.
  5. Jacek Albin Nowakowski – członek Komisji.

 

Przebieg posiedzenia:

Przewodniczący Komisji – Kazimierz Polkowski zapytał zgromadzonych czy mają ewentualne uwagi do zaproponowanego porządku obrad.

 

Zebrani nie wnieśli żadnych uwag.

 

Wobec powyższego Przewodniczący ogłosił, że porządek obrad przedstawia się wg następującego układu:

  1. Przyjęcie protokołu z 6-go posiedzenia Komisji.
  2. Rozpatrzenie skargi na działalność Starosty Łomżyńskiego.
  3. Opracowanie i przyjęcie ramowego planu pracy Komisji na 2018 rok.
  4. Opracowanie i przyjęcie ramowego planu kontroli Komisji na 2018 rok.
  5. Sprawy różne.

 

Ad 1 Przewodniczący Komisji realizując porządek obrad przypomniał, że protokół z 6-ego posiedzenia Komisji Rewizyjnej był wyłożony do wglądu w pokoju nr 302 – w biurze obsługi Rady, Zarządu i Komisji w Wydziale Organizacyjnym i Kadr Starostwa Powiatowego. Nawiązując do powyższego zapytał zgromadzonych, czy mają ewentualne uwagi odnoszące się do treści zawartych w powyższym protokole.

 

Wobec ich braku zarządził głosowanie, w wyniku którego protokół z 6-ego posiedzenia Komisji Rewizyjnej został przyjęty 4-ma głosami „za”, głosów wstrzymujących się i głosów przeciwnych nie było.

 

Ad 2 Przewodniczący Komisji o zabranie głosu poprosił Naczelnika Wydziału ROŚB.

 

Wacław Sierbiński – zapoznał zebranych ze skargą na działalność Starosty Łomżyńskiego oraz  projektem uchwały w przedmiotowej sprawie.

 

Następnie została zrządzona dyskusja.

 

Radny Jan Kuczyński – czy osoby skarżące to nowi mieszkańcy tej miejscowości?

 

Wacław Sierbiński – nie mamy takich informacji, można domniemywać, że są to osoby które zamieszkują tam od co najmniej kilku lat.

Problem dotyczy dwóch aspektów, mianowicie odoru, który obecnie przeszkadza mieszkańcom oraz kwestii budowy nowej chlewni.

 

Radny Jan Kuczyński – z tego co wiem to aktualnie sądy orzekają w takich sprawach na rzecz rolnika.

 

Wacław Sierbiński – tak, o ile rolnik wypełni obowiązujące wymogi. Natomiast tę sprawę dotyczącą budowy nowej chlewni aktualnie rozstrzyga Wojewódzki Sąd Administracyjny.

Należy podkreślić, że rolnik budujący nową chlewnię, zmienił warunki zabudowy wydane przez Burmistrza Miasta i Gminy Nowogród. Wobec tego PINB wydał decyzję w sprawie procedury naprawczej, ponieważ pozwolenie na budowę dotyczyło budowy obory a nie chlewni, dodatkowo powiększonej przez inwestora. Z kolei został sporządzony projekt zamienny przez inwestora. Dzięki temu, że miał on pozwolenie na budowę nie zaszła konieczność zastosowania procedury dotyczącej samowoli budowlanej.

 

Radny Andrzej Piotrowski – to w taki sposób można obejść każdy przepis budowlany, ponieważ mają jakiekolwiek pozwolenie na budowę można poprzez procedurą naprawczą wybudować zupełnie inny budynek, o innym przeznaczeniu.

 

Wacław Sierbiński – w przypadku budowy nowej chlewni na 2000 szt. tuczników, całość tej procedury jest na etapie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.  

 

Radny Andrzej Piotrowski – w mojej ocenie przepisy prawne w tym przypadku zostały jawnie ominięte, przez co mieszkańcy będą mieli nową chlewnię pod swoimi domami. 

 

Wacław Sierbiński – w naszym przypadku nie ma jeszcze takiego problemu, ponieważ w innych powiatach odoryzacja jest poważnym problemem ze względu na przemysłową skalę produkcji trzody, drobiu i bydła.

 

Przewodniczący Komisji – trzeba mieć to na uwadze, że jest to duża dolegliwość dla mieszkańców, bowiem jest to produkcja na skalę przemysłową.

 

Wicestarosta – Lech Szabłowski – w przebiegu sprawy jasno wynika, że ten inwestor odstąpił od wskazań i przepisów w zakresie otrzymania pozwolenia na budowę.

 

Radny Jan Kuczyński – uważam, że rolnik miał prawo do budowy tej chlewni, ponieważ na wsi odbywa się produkcja rolna i wszelkie z tym związane dolegliwości. Ludzie jeżeli przeprowadzają się na wieś powinni mieć świadomość, że mogą wiązać się z tym np. dolegliwości powodowe odorem z produkcji rolnej. Mam osobiste doświadczenie w tym zakresie, ponieważ od 5 lat trwa mój spór z osobami budującymi osiedle. Spór ten obecnie jest skierowany w ramach  kasacji do NSA.

 

Zebrani nie wnieśli innych uwag lub pytań odnoszących się do powyższego tematu.

 

Wobec powyższego Przewodniczący Komisji zarządził głosowanie, w wyniku którego skarga na działalność Starosty Łomżyńskiego została uznana za bezzasadną (opinia Komisji stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu).

 

Ad.3 Przewodniczący Komisji po zapoznaniu się z propozycjami zgłoszonymi przez zebranych oraz Skarbnika Powiatu, zaproponował przyjęcie następujących tematów dotyczących planu pracy Komisji na 2018 rok:

Zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu powiatu za rok 2017. II kwartał.

Sformułowanie wniosku w sprawie absolutorium dla Zarządu Powiatu. II kwartał.

Informacja Zarządu Powiatu o przebiegu wykonania budżetu powiatu za I-sze półrocze 2018 roku. III kwartał.

Posiedzenie wyjazdowe Komisji, uzależnione od bieżących potrzeb społecznych mieszkańców powiatu łomżyńskiego. Cały rok.

Wizja bezpośrednia inwestycji zrealizowanych i realizowanych przez Powiat Łomżyński. Cały rok.

Ponadto w planie pracy Komisji na 2018 rok zostało uwzględnione wykonywanie innych zadań zlecanych przez Radę Powiatu.

 

Z kolei wobec braku pytań i uwag, Przewodniczący Komisji zarządził głosowanie, w wyniku którego ww. plan pracy został przyjęty 4-ma głosami „za”, głosów „wstrzymujących się” i głosów przeciwnych nie było (plan pracy Komisji stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokołu).

 

Ad.4 Następnie Przewodniczący Komisji poprosił o zgłaszanie tematów do rocznego planu kontroli.

 

Zebrani zaproponowali przyjęcie następujących zagadnień:

Ocena realizacji budżetu za 2017 r.

Kontrola realizacji uchwał Rady i Zarządu Powiatu Łomżyńskiego za I półrocze 2018 roku.

Analiza informacji Zarządu Powiatu o przebiegu wykonania budżetu powiatu za I-sze półrocze 2018 roku.

Kontrola inwestycji realizowanych przez Powiat Łomżyński.

Ponadto w planie kontroli na 2018 rok Komisja uwzględnia wykonanie innych zadań, w zakresie kontroli zlecanych przez Radę Powiatu.

 

Z kolei wobec braku pytań i uwag, po dokonaniu konsultacji członkowie Komisji, 4-ma głosami „za”, głosów „wstrzymujących się” i głosów przeciwnych nie było, przyjęli plan Kontroli na 2018 rok wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.

 

Ad.5 W sprawach różnych nie poruszono dodatkowych zagadnień.

 

Następnie Przewodniczący Komisji – Kazimierz Polkowski, mając na uwadze brak chętnych do dalszej dyskusji oraz wyczerpanie tematów zamieszczonych w porządku dziennym, zakończył 7-me posiedzenie Komisji Rewizyjnej.

 

Data powstania: piątek, 10 lip 2020 14:32
Data opublikowania: piątek, 10 lip 2020 14:33
Opublikował(a): Marcin Pieńkowski
Zaakceptował(a): Marcin Pieńkowski
Artykuł był czytany: 606 razy