BIP - Starostwa Powiatowego w Łomży

Biuletyn Informacji Publicznej

WARUNKI ZWIĄZANE Z PODPISANIEM UMOWY O FINANSOWE PRZYZNANIE ŚRODKÓW FINANSOWYCH NA DZIAŁALNOŚĆ SPÓŁDZIELIN SOCJALNEJ

Zgodnie z § 11 Regulaminu Przyznawania Środków Finansowych na założenie lub przystąpienie do istniejącej spółdzielni socjalnej w projekcie „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej – Subregion Łomżyński” UDA–POKL.07.02.02–20–069/12 do otrzymania wsparcia finansowego uprawnione są wyłącznie zarejestrowane przez sąd spółdzielnie socjalne i posiadające rachunek bankowy, na który zostanie przekazane wsparcie finansowe.
Przed podpisaniem Umowy o wsparcie finansowe Beneficjent pomocy (spółdzielnia socjalna) ma obowiązek złożenia niezbędnych dokumentów oraz wniesienia zabezpieczenia prawidłowej realizacji umowy.

W przypadku pozytywnej rejestracji Spółdzielni Socjalnej Beneficjent Pomocy (zarejestrowana Spółdzielnia Socjalna) przed podpisaniem Umowy o przyznanie środków finansowych składa następujące dokumenty:
a) Kopię dokumentu poświadczającego zarejestrowanie Spółdzielni Socjalnej;
b) Kopię dokumentu poświadczającego nadanie numeru REGON i NIP;
c) Kopię dokumentów poświadczających zgłoszenie Uczestników/czek stanowiących Grupę inicjatywną w ZUS;
d) Zaktualizowany harmonogram rzeczowo - finansowy przedsięwzięcia (o ile dotyczy);
e) Oświadczenie o stosunkach majątkowych podpisanych przez każdego Uczestnika projektu;
f) Oświadczenia Beneficjenta Pomocy i Uczestników/czek stanowiących Grupę Inicjatywną o nie skorzystaniu z innej pomocy dotyczącej tych samych kosztów kwalifikowalnych, na które udzielania jest pomoc de minimis;
g) Formularz informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de mini mis zgodny z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 roku w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de mini mis (Dz. U. Nr 53, poz. 311) wraz z oświadczeniem o braku sprawozdania finansowego
h) Zabezpieczenia zwrotu przyznanych środków finansowych na rozwój Spółdzielni Socjalnych, co reguluje §12 niniejszego Regulaminu;
i) Formularz identyfikacji finansowej dot. rachunku bankowego zarejestrowanej Spółdzielni Socjalnej;
j) Oświadczenie o wysokości otrzymanej pomocy de minimis / pomocy publicznej w okresie ostatnich 3 lat wraz z zaświadczeniami dokumentującymi jej otrzymanie (jeśli dotyczy)
k) Oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis (jeśli dotyczy)
l) Zobowiązanie Beneficjenta pomocy zarejestrowanego jako płatnik podatku VAT do przeznaczania całej kwoty środków uzyskanych w wyniku zwrotu zapłaconego podatku VAT na pokrycie wydatków związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą
m) oświadczenie o braku zobowiązań z tytułu zajęć sądowych i administracyjnych i nie toczeniu się przeciwko beneficjentowi pomocy postępowania sądowego, egzekucyjnego lub windykacyjnego dotyczącego niespłaconych zobowiązań
n) Statut i/lub inny dokument, który powinien określać obowiązki Uczestników stanowiących Grupę inicjatywną wobec Spółdzielni Socjalnej, wśród nich co najmniej obowiązek:
 Działania w ramach Spółdzielni Socjalnej w zakresie określonym w Biznesplanie stanowiącym załącznik do Umowy na przyznanie środków finansowych;
 Pozostania członkiem Spółdzielni Socjalnej przez Uczestników projektu przez okres co najmniej 12 miesięcy, udokumentowanym kserokopiami spółdzielczych umów o pracę z członkami spółdzielni.

W przypadku osób przystępujących do już istniejącej Spółdzielni Socjalnej do Umowy o przyznanie środków finansowych składane są następujące dokumenty:
a) Kopia dokumentów poświadczających zgłoszenie nowych członków spółdzielni w ZUS
b) Zaktualizowany harmonogram rzeczowo - finansowy przedsięwzięcia (o ile dotyczy);
c) Oświadczenie o stosunkach majątkowych podpisanych przez każdego Uczestnika projektu;
d) Oświadczenia Beneficjenta Pomocy i Uczestników/czek stanowiących nowych członków spółdzielni o nie skorzystaniu z innej pomocy dotyczącej tych samych kosztów kwalifikowalnych, na które udzielania jest pomoc de minimis;
e) Formularz informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de mini mis zgodny z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 roku w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de mini mis (Dz. U. Nr 53, poz. 311) wraz z ostatnim sprawozdaniem finansowym spółdzielni.
f) Zabezpieczenie zwrotu przyznanych środków finansowych na rozwój Spółdzielni Socjalnych, co reguluje §12 niniejszego Regulaminu;
g) Formularz identyfikacji finansowej dot. rachunku bankowego zarejestrowanej Spółdzielni Socjalnej;
h) Oświadczenie o wysokości otrzymanej pomocy de minimis / pomocy publicznej w okresie ostatnich 3 lat wraz z zaświadczeniami dokumentującymi jej otrzymanie (jeśli dotyczy)
i) Oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis (jeśli dotyczy)
j) Zobowiązanie Beneficjenta pomocy zarejestrowanego jako płatnik podatku VAT do przeznaczania całej kwoty środków uzyskanych w wyniku zwrotu zapłaconego podatku VAT na pokrycie wydatków związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą
k) oświadczenie o braku zobowiązań z tytułu zajęć sądowych i administracyjnych i nie toczeniu się przeciwko beneficjentowi pomocy postępowania sądowego, egzekucyjnego lub windykacyjnego dotyczącego niespłaconych zobowiązań;
l) Zaświadczenia o niezaleganiu ze składkami na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne oraz o niezaleganiu z uiszczaniem podatków, wydane nie wcześniej niż jeden miesiąc przed dniem złożenia
m) Statut i/lub inny dokument, który powinien określać obowiązki nowych członków wobec Spółdzielni Socjalnej, wśród nich co najmniej obowiązek:
 Działania w ramach Spółdzielni Socjalnej w zakresie określonym w Biznesplanie stanowiącym załącznik do Umowy na przyznanie środków finansowych;
 Pozostania członkiem Spółdzielni Socjalnej przez Uczestników projektu przez okres co najmniej 12 miesięcy. wraz z udokumentowaną kserokopią spółdzielczej umowy o pracę z nowym członkiem wraz z uchwałą o przyjęciu nowego/-ych członka/-ów spółdzielni;


UWAGA!!!
Poniższe załączniki będą podpisywane indywidualnie przez każdego Uczestnika Projektu wraz z współmałżonkiem (o ile dotyczy) wyłącznie w obecności pracownika Starostwa Powiatowego w Łomży w siedzibie Biura Projektu, ul. Szosa Zambrowska 1/27, 18-400 Łomża, pok. 323:
1. Oświadczenie o stosunkach majątkowych;
2. Zabezpieczenie zwrotu przyznanych środków finansowych na rozwój Spółdzielni Socjalnych, co reguluje §12 Regulaminu Przyznawania Środków Finansowych na założenie lub przystąpienie do istniejącej spółdzielni socjalnej – tj. weksel In blanco, deklaracja wystawcy Weksla In blanco, umowa poręczenia (o ile dotyczy);
3. Oświadczenie współmałżonka Uczestnika projektu o zgodzie na wniesienie zabezpieczenia (jeżeli wnioskodawca/poręczyciel pozostaje w związku małżeńskim i we wspólności majątkowej małżeńskiej), ewentualnie załączenia odpisu aktu notarialnego albo sądowego orzeczenia znoszącego małżeńską wspólność majątkową albo Oświadczenia o niepozostawianiu w związku małżeńskim (jeżeli wnioskodawca/ poręczyciel nie pozostaje w związku małżeńskim);
WAŻNE!!! W wypadku braku oświadczenia małżonka o zgodzie na wniesienie zabezpieczenia Uczestnik projektu jest zobowiązany przedstawić inną formę zabezpieczenia, tj. umowę poręczenia zawartą między Beneficjentem a Poręczycielem, przy czym Poręczycielem może być osoba, której dochody przekraczają 2400,00 zł brutto. Powyższe, udokumentowane jest m.in. zaświadczeniem dokumentującym zarobki za ostatnie 3 miesiące wystawionym przez pracodawcę, lub w wypadku osób prowadzących własną działalność gospodarczą – deklaracją podatkową PIT za ostatni rok obrotowy.
O ostatecznej formie i sposobie zabezpieczenia prawidłowej realizacji Umowy o wsparcie finansowe na założenie i działalność spółdzielni socjalnej decyduje Beneficjent.
W przypadku niezłożenia w terminie kompletu dokumentów, niezbędnych do podpisania Umowy o udzielenie wsparcia finansowego przez spółdzielnie z listy rankingowej, do dofinansowania zakwalifikują się kolejne wnioski z listy rezerwowej.
Osobą uprawnioną do kontaktu w tej sprawie jest Pan Adam Choiński, pełniący swój dyżur w godz. 12.00-15.00 od poniedziałku do piątku. Kontakt telefoniczny: (086) 215 69 14 w godz. 12.00-15.00. Zalecane jest telefoniczne umówienie terminu dostarczenia dokumentów niezbędnych do podpisania Umowy o wsparcie finansowe na założenie i działalność spółdzielni socjalnej.



Data powstania: środa, 28 sie 2013 13:33
Data opublikowania: środa, 28 sie 2013 13:50
Data przejścia do archiwum: piątek, 29 lip 2022 09:42
Opublikował(a): Renata Wierzba
Zaakceptował(a): Renata Wierzba
Artykuł był czytany: 4190 razy